És o no una vaga ideològica?

  Comunicat de Premsa

El Secretari general de CCOO de Catalunya ha rebutjat avui, en roda de

premsa, les bases del projecte de Llei d’Educació de Catalunya

CCOO DE CATALUNYA CONSIDERA QUE EL CONSELLER

MARAGALL ESTÀ TRENCANT EL CONSENS SOCIAL

ESTABLERT EN EL PACTE NACIONAL PER A L’EDUCACIÓ

El secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Coscubiela, ha manifestat avui, en roda de premsa

que el Projecte de Llei presentat per la Conselleria d’Educació no es la Llei que necessita ni la

societat catalana, ni les famílies, ni els centres educatius

. La tossuderia del Conseller està

trencant un consens social imprescindible per qualsevol reforma.

QUINS SÓN ELS EIXOS DEL CONSENS DEL PACTE NACIONAL PER L’EDUCACIO QUE LA

LLEI HAURIA DE RESPECTAR.

El Pacte Nacional per l’Educació va generar un fort consens social al voltant de cinc grans

objectius

:

1. Crear un únic Servei públic educatiu basat en la igualtat de drets i deures del alumnat i les

famílies i la igualtat de drets i deures de tots els centres educatius. Això significa acabar amb la

situació de dualització i segmentació del sistema educatiu català que segrega l’a alumnat en

funció del seu origen, del nivell d’ingressos de les famílies i del nivell educatiu dels alumnes.

2. Garantir a totes les famílies la gratuïtat real de l’etapa educativa obligatòria fins els 16 anys,

el que suposava acabar progressivament amb les quotes obligatòries que avui paguen de

manera il·legal les famílies que opten pels centres privats concertats.

3. Impulsar la millora de les etapes educatives no obligatòries de 0 – 3 anys que són claus

per les famílies i les criatures. I regular les activitats socioeducatives que es fan en els

centres educatius i la situació laboral dels seus professionals.

4. Garantir la igualtat de drets laborals i professionals de tots els professionals dels centres

que formen part del servei públic educatiu, siguin públics o privats concertats.

5. Incrementar progressivament la despesa en educació, no sols en termes absoluts, si no

també per alumne, fins situar-la en el 6% del PIB de Catalunya.

QUINS SÓN ELS EIXOS DE LA PROPOSTA DE LLEI PRESENTADA PER LA CONSELLERIA.

1. S’oblida de l’objectiu d’un únic Servei públic educatiu i assenta les bases per consolidar un

sistema educatiu dualitzat, entre centres públics i concertats, que mantindrà la segmentació

del alumnat

i la selecció de l’alumnat pels titulars dels centres privats concertats.

2. S’oblida totalment de l’objectiu de gratuïtat real de l’ensenyament obligatori i pretén

legalitzar i consolidar l’existència de quotes il·legals, que les famílies d’alguns centres

concertats es veuen obligades a pagar.

3.

Pretén que les necessitats de més places, fruit de l’increment dels alumnes en els propers

anys, especialment en secundaria, siguin cobertes no per l’oferta pública, si no amb més

places cobertes per l’oferta privada .

4. Oblida totalment

la generalització de la cobertura de centres per l’etapa no obligatòria de 0-3 anys.

5. No inclou ni un sol dels compromisos referits a l’increment de recursos per les famílies que garanteixen la gratuïtat real. I ignora tots els compromisos referits a la dignificació de les activitats socioeducatives que es realitzen als centres.

6. No inclou ni una sola previsió referida a la igualtat laboral i professional dels

professionals del servei públic educatiu i en concret els dels centres concertats.

7. No hi ha ni una sola previsió pel que fa a l’increment de la despesa educativa pels

propers anys.

QUÈ COMPORTARIA L’APROVACIÓ DE LA LLEI PRESENTADA PER LA CONSELLERIA.

1. Que en lloc d’avançar cap a un únic servei públic educatiu en que alumnes, famílies i centres

educatius tinguin els mateixos drets i obligacions, s’avançaria en un sistema educatiu

dualitzat, que permet la selecció i segmentació de l’alumnat en funció del seu origen,

ingressos de les seves famílies o nivell educatiu.

2. Que en lloc d’avançar cap a la gratuïtat real de l’etapa obligatòria fins els 16 anys, es

mantindrien les quotes il·legals i s’ampliarien les famílies que haurien de pagar quotes i

els centres que les imposarien.

3. Que en lloc d’avançar cap a la cobertura pública de més places de l’etapa 0-3 tal com

necessiten els infants, les famílies i la societat catalana es deixaria aquesta etapa educativa

en mans d’una oferta privada que té una orientació assistencial.

4. Que es mantindrà un volum de recursos públics per l’educació absolutament insuficients

i molt lluny dels països més avançats i es deriva cap a les famílies una bona part del cost de

finançament de l’ensenyament. De fet es consolidaria un sistema educatiu de copagament per

part de moltes famílies, en contra del que obliga la llei.

LA VAGA DEL 14 DE FEBRER.

1. La Vaga del dia 14 de febrer ha estat provocada per la TOSSUDERIA DE LA CONSELLERIA,

i especialment del Conseller Maragall que s’entossudeix en tirar endavant una llei en contra

dels acords del Pacte Nacional per l’Educació.

2. Encara que la tossuderia de la Conselleria aconseguissin aprovar la llei, aquesta seria

estèril. Perquè la millora del sistema educatiu no es pot aconseguir sense l’implicació dels

professionals i de moment l’únic que estan fent es confrontar als educadors amb la societat.

3. El procés de diàleg que ofereix la Conselleria es fals i retòric. De fet ja té redactat un

Projecte de Llei articulat. I ara pretén que nosaltres el legitimem amb un diàleg fictici.

4. La Conselleria ha preferit pactar amb el "lobby" dels titulars dels centres concertats i

amb CIU, en lloc de tenir cura i mantenir el consens de la comunitat educativa assolit amb

molts esforços en el Pacte Nacional per l’educació.

El President del Govern català i els tres grups que li donen suport tenen a les seves mans la única

solució possible: Començar de nou, que no significa començar de zero, perquè es tracta de

començar de nou a partir dels compromisos i els consensos del Pacte Nacional per l’Educació que la

Conselleria esta llançant per la borda.

Per més informació:

Montse Ros, secretaria de la Federació d’Ensenyament de CCOO de Catalunya.

Manel Garcia Biel, portaveu de la Comissió Executiva de CCOO de Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya

Barcelona, 5 de febrer de 2008

 Fins ara, els sindicats, havien posat l’èmfasi en les condicions de treball pels docents de les escoles públiques un cop les direccions del centres tinguessin més autonomia, en la possible privatització de l’ensenyament públic…

Segons el comunicat, aquesta em sembla una vaga més aviat ideològica.

 Els moviments de renovació pedagògica no recolcen la vaga.

Què faran els mestres de la privada mentre jo surto a reivindicar la igualdat de condicions laborals entre els professionals de la pública i la privada?

Què faran els pares dels alumnes de la privada concertada mentre jo, que porto les meves filles a l’escola pública, surto a reivindicar la supressió de les seves quotes?

Els sindicats vàreu signar el pacte nacional d’Educació i vàreu acceptar la sisena hora. Ara, visto lo visto, només ens queda reconèixer que nos la han metido doblada i amb una vegada ja en tenim prou.

A buen entendedor, pocas palabras bastan.

   

2 comentarios to “És o no una vaga ideològica?”

  1. javier Says:

    Así vamos todos. Esta noche, paseando a la perra he hablado con una profesora con la que coincido cada día y me ha dicho que no quieren hacer la huelga muchos de vosotros. De hecho, probablemente se le recriminará el hecho de hacerla. Debéis convercerlos y haceros notar. Si no, para conseguir plaza de colegio deberemos hacer una hipoteca en la caixa o guardar cupones de la coca cola. Parece mentira como en pocos años, todo lo que parecía sólido se desmorona. Una reforma educativa si, pero honesta y para mejor.

  2. Carmen Says:

    Tienes razón J.J. pero a la huelga deberían ir todos los sectores implicados en la educación, es decir padres, alumnos y todo el profesorado (de la pública y la privada). Las familias, indudablemente, no nos apoyan ya que consideran que les hacemos la pascua dejando a los niños un día sin colegio. Los de la concertada no van a ir porque peligran sus contratos, además USTEC no convoca en el sector privado, sí en el público.  Lo que no podemos hacer es salir sólo los profesores de la pública, se acerca el periodo de preinscripciones y las repercusiones son para nosotros, luego tenemos fugas hacia la privada concertada. Siempre llueve sobre mojado. Personalmente estoy de acuerdo con el comunicado de prensa de c.c.o.o., lo suscribo en todo, pero no creo que vaya a la huelga. Vamos, mucho tienen que convencerme mis compañeros.
    Un saludo

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: